02.06.2017, Veronika Raceczech.cz
Druhými závody, tentokráte na trati mosteckého autodromu, pokračoval letošní seriál Bikers Cup, pořádaný českou profesionální okruhovou agenturou Raceczech. A tentokrát si jezdci i jejich stroje opravdu užili, jelikož teploty dosahovaly třiceti stupňů a na druhý den pro změnu sprchlo. Takto vydařená předpověď se nejspíš odrazila i na celkové účasti, kdy jinak oblíbený termín zůstal ne zcela vyprodaný. O to větší pohoda však vládla na trati a nováčci se tedy nemuseli bát, že by si na nich někdo honil triko.
Jedním z těch, kdo si pochvalovali úterní jezdění, byl i Petr Koten, devětadvacetiletý, vcelku čerstvý biker. „Jezdím dvě sezony a zrovna dneska jsem vůbec poprvé v životě na okruhu a moc se mi to líbí. Na silnici se takhle člověk nikdy nesveze, jen se tolik nebát o motorku,“ říká nadšený Petr, který prozatím sedlá Hondu CBR600RR z roku 2004. Jeho motorka ale prý nemá už dva roky technickou a vzhledem k tomu, že ho jezdění na dromu láká víc, plánuje, pořídit na příští rok na silnici něco jiného a z Cebra udělat okruhovku.
Skvělé je, že na každé akci narazíte na několik holek. Ta nejrychlejší – Zuzana Schillerová – se se svým Triumphem Daytonou běžně dostává pod magickou hranici 1:50 a spousta kluků jí tak může jen tiše závidět. Zuzka tentokráte v Mostě jezdila v airbagové vestě, což je vcelku zajímavý ochranný prvek, nicméně tu nebyla sama. S malým 390 Dukem se po trati proháněla Eliška Pytlíková a hodně pěkný styl předváděla drobounká Stephanie Kašparová, sedlající zelenou Kawu. Stephanie, rodilá Kanaďanka, toho má za sebou již spoustu. Lyže, snowboardy, parkury a samozřejmě od mala toužila po tom, jezdit na motorce. Tento sen se jí povedl splnit teprve nedávno, v březnu 2015, kdy si pořídila svůj první stroj – Kawasaki 636 z roku 2004. Na něm začala trénovat ve Vysokém Mýtě, kde si zažila i nepěknou nehodu, ani to jí však neodradilo a hned jak se vešla do rukavic, vyhrála prý Třebešovskou třístovku, coby nejrychlejší žena ze všech kategorií. Na velký drom se ale podívala vlastně až letos a zatím má za sebou Brno a nyní i Most. 636 má sníženou o několik cenťáků, i tak to má na špičky, měnila převody, aby motorka jela pěkně odspodu, a pozor, většinu běžného servisu si Stephanie dělá sama. Velkou podporu ji teď ale dává její přítel Jakub Mach, momentálně pátý v MMČR Supermoto v kategorii S2!
Stejně jako všichni ostatní si i Stephanie musela zajet ranní kvaldu, která rozhoduje o místech na roštu. A časy lítaly pěkné. Michael Trötscher 1:41, Mirek Záruba 1:42 stejně jako Michael Molnár a nejrychlejší šestkař Jaromír Chlup dotlačil svou R6 na 1:43! Většina bikerů se ovšem pohybovala mezi 1:50 až 2:00, což tentokrát nehrálo až takovou roli. Vzhledem k tomu, že hodně lidí závod odřeklo, jely se jen tři, respektive čtyři kategorie a do hlavních závodů se tak dostaly na body i jezdci, kteří by jinak startovali v nebodované třídě Open. A jako vždy, první se na start postavili šestkaři, kterých bylo ten den na roštu přes dvě desítky!
Jasným adeptem na vítězství byl Jaromír Chlup, ale žádný start cíl se nekonal. O první místa se tentokrát dost bojovalo a první kolo se nejlépe podařilo Ondrovi Kubičkovi. Pak se před druhého Jaromíra dostal na několik kol i Richard Čáp, mimochodem tenhle kluk letěl opravdu stylově, když na nájezdu na cílovku tahal v pravé zatáčce co kolo loket po zemi. Jenže Ondra se propadl, Jaromír se v posledním kole dostal do čela a za ním se natlačili Daniel Vokurka a pak Dáda Beneš, startující z druhé řady, který tak slavil parádní comeback, když se tu vloni šeredně rozflákal a dlouho se dával dohromady. Bramborovku si vyjel matador Honza Pabouček, Zuzka dojela šestá a zajímavé nakonec bylo, pozorovat i boj o předposlední a poslední pozici, kde si svůj flek hlídala právě Stephanie před Tomášem Maňákem. „Start se mi povedl, ovšem před první zatáčkou jsem ucukla a dostalo se přede mě několik jezdců, takže na mě zbyla předposlední pozice, kterou jsem si celý závod hlídala. Vidím spoustu rezerv, hlavně na brzdách, ale každým kolem jsem schopna posouvat své limity, a tak mě nejlepší časy teprve čekají. Hlavně to neuspěchat,“ říká k závodu Stephanie, která se zároveň jako všichni ostatní radovala, že vyšlo počasí, protože to na další race nevypadalo vůbec pěkně.
Supersport na 8 kol
1. | Jaromír Chlup | Yamaha R6 | best lap: 1:44,254 |
---|---|---|---|
2. | Dan Vokurka | Kawasaki ZX-6R | best lap: 1:43,906 |
3. | Dan Beneš | Yamaha R6 | best lap: 1:48,399 |
4. | Jan Pabouček | Yamaha R6 | best lap: 1:48,429 |
5. | Richard Čáp | Honda CBR600RR | best lap: 1:43,362 |
I přes dramatickou oblohu Superbiky do závodu odstartovaly bez problémů, nicméně po pádu Tondy Moravce se celá startovní procedura zopakovala a jelo se už jen na šest kol. Lídrem v obou případech byl nejrychlejší jezdec dne, Michael Trötscher, ovšem v posledním kole před sebe pustil Michala Molnára, který se tak dostal na první místo. Pěkně bojoval o třetí flek Sebastian Riedel a v dalších případech rozhodovalo až poslední kolo, kdy většina jezdců podlehla svým soupeřům v zádech. Na děkovací kolo už ovšem přišla pořádná sprcha, a tak se časový harmonogram na poslední závod dne lehce pozměnil.
Superbike na 6 kol
1. | Michal Molnár | Yamaha R1 | best lap: 1:42,621 |
---|---|---|---|
2. | Michael Trötscher | Yamaha R1 | best lap: 1:42,647 |
3. | Sebastian Riedel | Kawasaki ZX-10R | best lap: 1:46,694 |
4. | Miroslav Záruba | BMW S 1000 RR | best lap: 1:42,900 |
5. | Ladislav Kuboušek | Kawasaki ZX-10R | best lap: 1:49,517 |
Po dešti bylo jak v prádelně a trať ne a ne vyschnout, takže Nakedy nakonec startovaly do na mokré trati. Skvělá šance pro toho, kdo byl na tyto podmínky připraven. Ve startovním poli se ale nikdo takový nenašel a všichni jeli na běžných pneumatikách, což také znamenalo vcelku dlouhé časy na kolo a víc než opatrnou jízdu. První na roštu, Pavel Vobr, předvedl doslova flat trackový styl, když všechny zatáčky projížděl s nohou na zemi, ovšem tahle jistota ho dovedla ze třetího místa v prvním kole až na vítězný post. Než se ale začalo mávat šachovnicovou vlajkou, chvíli to trvalo. Všichni ale dojeli do cíle v pořádku včetně Martina Petáka na nejvzhlednějším stroji, i Elišky Pytlíkové na sériovém, třistadevadesátkovém Vévodovi od KTM. Mimochodem, Martin také nepatří mezi kdovíjaké matadory. Letos jezdí teprve svou třetí okruhovou sezonu. První dva roky si dal na GSX-R750, ale moc mu to nešlo a od letoška lítá na BMW S 1000 R, které mu naprosto vyhovuje. Namísto předního světla má laminátovou masku z S 1000 RR, dal jiný řídítka a nemůže si vynachválit, kolik mu tahle motorka se silným spodkem odpustí chyb. Hlavně si to ale prý chce užít, o časy mu, třebaže je tlačí dolů jako všichni ostatní, prý až tak nejde. Ale víte jak to je…
Naked bike do 750 ccm na 6 kol
1. | Marek Kouřil | Triumph Street T675 | best lap: 2:31,254 |
---|---|---|---|
2. | David Bareš | Triumph Street T675 | best lap: 2:43,781 |
3. | Eliška Pytlíková | KTM 390 Duke | best lap: 3:22,620 |
Naked bike nad 750 ccm na 6 kol
1. | Pavel Vobr | BMW S 1000 RR | best lap: 2:18,600 |
---|---|---|---|
2. | Karel Trukmüller | Suzuki GSX-R750 | best lap: 2:21,651 |
3. | Martin Peták | BMW S 1000 R | best lap: 2:23,172 |
4. | Jakub Mašek | Suzuki GSX-R750 | best lap: 2:29,819 |
5. | Petr Melichar | Suzuki GSX-R750 | best lap: 2:28,799 |
Nyní bude měsíční pauza a další závody se odehrají v Brně v termínu 3. až 5. července. Obsazenost je už lehce přes 80 %, takže místa už ubývají. Cena od 4700 Kč/den, více na www.raceczech.cz.