20.01.2015, Veronika Raceczech.cz
Dělá ti problém rychle řadit? Štve tě jak ostatní, a to i jezdci na stejných motorkách, Ti na rovinkách i na výjezdech ze zatáček ujíždí? Znáš ten pocit, kdy máš dobře rozjeté kolo a jen kvůli špatnému přeřazení je dobrý čas v čudu? Tak právě pro Tebe je tady rychlořazení Shifting ContRoll 2.2.
V roce 2015 připravujeme pro účastníky agenturního ježdění a závodů s Racetrack.cz promo akci na nový model rychloražení českého výrobce Shifting ContRoll s označením 2.2. Na místě bude nejenom technická podpora (tu bude mít na starosti jezdec a technik Roman Staroba), ale nově zde bude přímo i možnost montáže na Váš motocykl. Na každé akci bude zároveň připraven promo bike (CBR 600rr) osazený Shifting ContRoll.
Snímač řazení včetně jednotky a dalších částí systému je české výroby. Tou se zabýváme od roku 2009 a neustále, na základě zpětné vazby jezdců, celý systém vylepšujeme. Jako přímý výrobce jsme schopni poradit téměř v jakékoliv situaci týkající se zapojení jednotky řazení a to včetně atypických motocyklů. Systém je možné použít jak na starší motory s karburátory tak samozřejmě na moderní motory se vstřikováním.
Dodáváme rychlořazení např. pro závody MiniGP, kde v loňském roce vyhrála Veronika Hortová právě se systémem Shifting ContRoll. Jednotka řazení umožňuje nastavení časů vypnutí motoru v rozsahu 30-80ms po 2ms. U motocyklů se snímačem zařazeného stupně navíc lze nastavit odlišné časy na různé rychlostní stupně. Jednotka nevypíná pouze zapalování, ale i vstřikování pro omezení střílení do výfuku během řazení.
Rychlořazení lze doplnit kontrolkou řazení, kterou nabízíme ve voděodolném duralovém těle s 9 vysoce svítivými červenými LED diodami. Snímače umístěné na řadící tyčce jsou z duralu ve voděodolném těle s pevným PUR kabelem odolným poškození v širokém rozsahu teplot. Samotné snímače jsou kompatibilní s mnohými systémy řazení jako např. Ignitech (pro které snímače i dodáváme), RapidBike, Dynojet, YEC, Kawasaki racing atd.
Je to elektronické zařízení umožňující řadit vyšší rychlostní stupeň pod plným plynem bez jakéhokoliv použití spojky. Skládá se ze snímače řazení (ten je umístěn na táhlu řadící páčky) a z pomocné řídící jednotky. V okamžiku řazení dá snímač signál jednotce, a ta na krátký, předem nastavený čas, přeruší tah motoru. Tím se sníží síly mezi ozubenými koly a je možné zařadit vyšší stupeň (tedy 1-2-3-4-5-6).
Při běžném řazení jsme schopni zařadit za 0,9 sekundy (spojka - řazení - spojka). Pokud budeme řadit bez použití spojky rychlým, chvilkovým ubráním plynu, jsme schopni zařadit za 0,6 sekundy. Ale pokud budeme řadit s rychlořazením, jsme schopni zařadit za 0,2 sekundy. Při 6-ti kvaltech to máme 2 respektive 3,5 sekundy rozdílu! Navíc, rychlořazením tolik neztratíme rychlost – motor stále „táhne”.
Cena za kompletní sadu rychlořazení je 6080Kč včetně montáže.
Montáž trvá 2-3 hodiny a zvládneme jí v boxu na dromu, motorku tedy nemusíte nikam převážet.
Motocykl musí mít induktivní nebo kapacitní zapalování, což mají všechny silniční motocykly. Motocykl musí mít tyčku řazení. Pokud je řadící páka přímo na převodovce musí být nahrazena přepákováním umožňujícím instalovat snímač řazení.
Systém funguje nezávisle na řídící jednotce motocyklu a pracuje tak s originální, stejně jako s neoriginální řídící jednotkou. Přítomnost nebo absence Power Comanderu nemá na chod řazení žádný vliv. Jednotka řazení neovlivňuje funkci Power Comanderu.
Více informací nebo podrobnosti k montáži Vám sdělí Roman Staroba na tel: 774650146 nebo mail: info@motovida.cz
U Racetracku jezdí tento shifter už druhou sezónu Honza Pabouček na svém Tuonu a tak jsme se ho zeptali na jeho zkušenosti.
Ve srovnání s konkurencí má dobrou cenu, já mám rád české výrobky a navíc už roky považuji výrobce Mirka Rollingera za precizního technika, takže volba byla celkem jednoduchá.
Je to prostě klasickej shifter, který umožňuje řazení pod plným plynem bez spojky. Nemyslím si, že je to „fičura“, která Tě nějak dramaticky porychlí, ale její přínos vidím především v tom, že eliminuje chyby „nedořažením“, které může zkazit rozjetý závod a zároveň trošku uleví levé ruce, pokud je člověk zvyklý řadit se spojkou.
S tímhle výrobkem jsem maximálně spokojenej. Za dva roky ježdění v provozu i na okruzích jsem do něj nemusel zasahovat a všechno funguje na jedničku s hvězdičkou od té doby, co jsem ho osadil. Mám dokonce pár poznatků navíc. Na své druhé závodní motorce Yamaze R6R používám řazení Cordona, které jde rovnou do tovární jednotky YEC, ale zodpovědně můžu říct, že Shifting Control 2 na Tuonu řadí jemněji a přirozeněji, asi tak o dva řády. Nikdy bych tomu nevěřil, že na takovýmhle mastodontním veteránu, který se nikdy nevyznačoval zrovna dvakrát precizní převodovkou, je možné řadit zcela přesně palcem u nohy v motobotě.
Jako další pozitivum jsem „slyšel od závodníků“, že komu se podaří zničit snímač u konkurenčních výrobků, často ho nahrazují snímačem od Shifting Controllu, který je kompatibilní, levnější a více vydrží.